widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Monday, October 4, 2010

TERBAKAR KERETAKU

TUMPAT - Akibat kereta kehabisan minyak, seorang pemandu melecur disambar api apabila kereta yang dinaiki meletup dan terbakar selepas dia mengisi petrol di dalam tangki kereta itu di hadapan Sekolah Menengah Agama Maahad Muhammadi dekat Pasir Pekan di sini, pagi semalam.

Pemandu tersebut, Amiruddin Musa, 35, dari Kampung Kelaboran melecur di lengan dan di kepala ketika cuba menyelamatkan dokumen penting dalam kereta jenis Proton Saga miliknya itu.

Turut terbakar, telefon bimbit serta beg duitnya yang diletakkan di atas kerusi hadapan dan juga geran kereta yang disimpan di bawah kerusi dengan anggaran kerugian RM6,000.

Amirudin berkata, ketika kejadian kira-kira jam 9 pagi, dia dalam perjalanan ke Kampung Kutan untuk mengambil kawannya, Azhar untuk tampal tayar motosikal di Kota Bharu.

“Tiba-tiba kereta saya mati kehabisan minyak di hadapan sekolah ini lalu memberhentikan kereta di bahu jalan.

“Kebetulan saya ada simpan sebotol petrol untuk minyak motosikal saya di bonet belakang, lalu saya mengambilnya untuk mengisi ke dalam tangki kereta ini.

“Tidak sampai dua minit selepas mengisi minyak, tiba-tiba kelihatan api keluar di bahagian depan, sebelum meletup dan terbakar. Dalam keadaan api marak itu, saya cuba keluarkan dokumen penting dalam kereta tetapi gagal apabila tangan saya disambar api,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, dia percaya ada lintar pintas berlaku pada keretanya itu.

“Nasib baik saya belum masuk ke dalam kereta lagi, kalau tidak dengan saya sekali ia meletup dan terbakar,” katanya yang bersyukur kerana tidak rentung dan hanya menerima rawatan di Klinik Kesihatan Wakaf Bharu.

Sementara itu, Ketua Operasi dan Penyelamat Balai Bomba Tumpat, Ridhuan Harun berkata, seramai 10 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Darul Naim dan Tumpat dihantar ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan pada jam 9.17 pagi.

sumber : sinar harian

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.