widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Sunday, September 26, 2010

MELAYU MASIH MIMPI @ BELUM SEDAR

PASIR MAS – Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad melahirkan rasa sedih dengan keadaan orang Melayu kerana mereka tidak sedar mengenai ancaman yang dihadapi pada masa kini.

Dr Mahathir berkata, jika sebelum ini Tunku Abdul Rahman menentukan supaya rakyat Malaysia ini yang majoriti 60 peratus lebih terdiri orang Melayu, tetapi kini orang Melayu sudah berpecah.

“Hari ini orang Melayu sudah berpecah kepada tiga puak. Dan, tak ada satu puak yang boleh mengatasi ataupun mempunyai jumlah peratusan Melayu yang boleh memberi kemenangan kepada kaum Melayu.

“Sebab orang Melayu berpecah sekarang ini adalah disebabkan kerana ada yang gila...gila nak jadi Perdana Menteri. Tak peduli apa pun...dia sokong semua. Semua yang bercorak perkauman di kalangan kaum lain, dia sanggup terima dan sokong,” katanya ketika berucap pada majlis Jemputan Terbuka Perhimpunan Melayu Perkasa Kelantan dengan tema 'Perpaduan Melayu Teras Perpaduan Malaysia' di pekarangan Stesen Kereta api Pasir Mas, di sini, semalam.

Lebih 10,000 hadir pada majlis perhimpunan tersebut termasuklah Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali, Tan Sri Hussin Ahmad, Tan Sri Aziz Shamsudin, serta pemimpin Perkasa di peringkat pusat dan negeri.

Beliau berkata, lebih teruk sekarang ini ada juga di kalangan orang Melayu yang malu untuk mengaku mereka adalah bangsa Melayu sebaliknya mereka dikatakan Melayu hanya kerana dilahirkan sebagai Melayu.

“Ada pula sekarang ini malu kerana mereka ini adalah orang Melayu. Mereka kata mereka bukan orang Melayu, ini terjadi saja. Mereka adalah orang Islam.

“Kita akui mereka orang Islam tetapi jika mereka utamakan Islam, berlagaklah sebagai orang Islam, tetapi hari ini mereka ini tidak sanggup bekerjasama dengan orang Islam lain khususnya dengan UMNO.

“Sebaliknya sokong orang yang dulu kata, kalau negara ini dijadikan negara Islam, maka mereka akan menentang dan langkah mayat mereka dulu baru boleh adakan negara Islam di negara ini,” katanya.

Menurutnya, apa yang berlaku sekarang ialah pemimpin yang dahulu mempermainkan nilai Islam yang diperjuang UMNO kini telah menghalalkan segala-gala yang dibuat oleh parti pembangkang.

“Ini kerana nak dapat sokongan daripada mereka (DAP) sehingga benda yang tidak... oleh kita pun ianya sanggup menghalalkan kerana nak dapat sokongan daripada kaum parti-parti pembangkang.

“Maka berpecahlah orang Melayu antara UMNO dan Pas. Dan, apabila UMNO beri-kan pendapat untuk satukan orang Melayu dalam gabungan, mereka tolak bulat-bulat. Tetapi, mereka rela bekerjasama dengan parti yang pernah mengecam mereka kerana keislaman mereka,” katanya.

Dr Mahathir berkata, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kini dilihat sebagai seorang tokoh politik ulama yang mudah bertolak ansur soal agama Islam dengan DAP, rakan sekutu Pas, demi mencari kepentingan mendapatkan undi pada pilihan raya umum.

Sedangkan, katanya, DAP secara terang-terangan menentang perjuangan Pas yang ingin melaksanakan hukum Hudud dan menjadikan negara ini sebagai negara Islam, dengan DAP berkata “langkah mayat mereka dahulu”.

Beliau berkata, kerana hendak halalkan apa yang dibuat parti lawan ini maka Nik Abdul Aziz sanggup buat peraturan baru berkenaan dengan pantang larang orang Melayu dan Islam.

“Banyak lagi yang dibuat pemimpin Pas untuk menghalalkan segala yang dilakukan parti lawan kerana ingin sokongan politik daripada mereka. Bangsa sudah diketepikan dan agama juga sudah dilonggarkan supaya dapat bekerjasama dengan orang-orang berkenaan.

“Inilah kesan daripada politik yang terdapat kepada orang yang terlalu sangat ingin menjadi kerajaan memimpin negara ini. Kerana nak seorang menjadi Perdana Menteri segala kesalahannya sudah dihalalkan oleh pemimpin seperti ini,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menyeru kepada orang Melayu sama ada daripada Perkasa, UMNO, Pas dan Parti Keadilan Rakyat insaf mengenai bahaya yang dihadapi orang Melayu pada masa kini.

“Orang Melayu patut sedar supaya tidak berpecah belah semata-mata untuk mendapat jawatan Perdana Menteri. Jangan tamak, orang yang tamak akhirnya akan hilang segala-galanya.

“Sepatutnya orang Melayu bersatu padu dan sokong apa yang baik bagi kaum mereka, bukan nak tolak kaum lain, bukan nak rampas hak kaum lain.

“Hak kaum lain adalah hak mereka , tetapi hak orang Melayu mesti kekal sebagai hak orang Melayu. Ini saja yang kita minta,” katanya.

sumber : sinar harian

ADAKAH MALAYU MASIH TIDAK NAMPAK????
semakin hari, semakin terhakis harta melayu hilang di bumi ini...
diasebab apa....jual,rampas,lelong,tidak mampu dan lain2 lagi..
itu yang biasa di dengar oleh orang kita...
disebabkan ...orang kita banyak ketinggalan dalam semua bidang tambahan
pula berlaku perpecahan ANTARA MELAYU DAN MELAYU..
mereka apa lagi bertepung tangan untuk kita...ishhhhh...
MAMBANGUNLAH MELAYU BAGI MEMBELA NASIB KITA..

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.