widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Monday, September 27, 2010

MALAIKAT ATAU SYAITAN??





APAKAH CIRI -CIRI ANDA SEMUA????
susah nak cakap kan...kat mn kita sbenar nya...
nak cakap malaikat atau orang baik...ada juga kita buat perkara jahat nga buruk..
nak cakap jahat...kita ada buat buat perkara baik yang amat sangat...
aku tunjuk pic ini untuk luahan hati aku kat tempat kijo je....
aku berkerja di sebuah agensi berkanun kerajaan...
berpangkat ok juga la....lepas tu aku mempunyai 2 orang bawahan untuk dijaga...
tapi yang paling aku tekanan sekali..menjaga orang bawahan yang tua, bodoh sombong, belagak pandai, tak tahu pa kerja, perasan lawa,x hormat orang dan lain-lain lagi..
sabab apa aku kat mcm tu..kerja dah lama ..dalam 15 tahun kononnya dia cakap...
semua kerja dia buat ....tapi yang paling aku tertekan...bagi satu kerja untuk masuk senarai nama dalam excel...dia boleh cakap x tahu nak guna...hussss....fusssss.....aku sabar dengan ucapan tu...lepas tu aku terfikir..macam mn dia kerja x tahu nak buat kerja senang...
biarkan lagi...aku bagi satu kerja pada dia untuk call peserta kursus...dia boleh kasi orang lain call...orang lain tu..budak praktikal la...cakap dia x leh call peserta tu..sbb dia sibuk ada kerja lain nak disettle kan....hutttt..hattt....aku begang....tapi aku biarkan lagi....aku cuba tegok dia buat kerja apa...raaaaa.....reeee....baca surat khabar dalam internet je kerja dia....
cakap orang buruk perangai..dia lagi buruk parangai....apa lagi aku pun berbunyi la sikit kan...dah x tahan perangai mcm tu...aku cuma cakap "AKAK X DE KERJA KE?"...dia pun apa lagi..buat sibuk terus...amik je kerja dia....baut la kerja apa2 yang aku tak tahu...lepas tu jumpa la dia nga geng2 dia...mengata aku dari belakang ..cakap aku gila kuasa la..cakap aku gila kerja la..cakap aku poyo la...banyak lagi...ini pun aku tahu cerita dari mulut kawan dia juga...hahahaha..sama je kawan dia nga dia kan..tapi aku sabar lagi..ada kalanya tekanan masih ada dalam kerja....aku nak uji lagi dia buat tak kerja kau kasi...aku suruh buat senarai nama peserta dalam excel lagi sekali...kerja ini nak cepat...aku terima arahan dari BOS BESAR AKU untuk siapkan dalam satu hari..aku pun x sempat buat sorang kan...aku kasi la pada dia sikit...dia cakap ok...dah biasa buat..aku lega la sikit...senang la aku buat kerja yang satu la...last sekali bos besar tanya senarai tu...aku cakap dah siap.....aku p tempat dia tanya...dia cakap x siap..sbb x tahu nak buat pula..x reti nak masuk format ....aku bertambah2 begang la...aku bagi je ayat sebiji ... "AKAK, KALU KAK X TAHU ATAU X PANDAI..MARI TANYA NGA JUMPA SHAM..SHAM BOLEH AJAR.... JANGAN JADI BODOH DAN SOMBONG" tak tahu diam diri je....itu ayat paling pedas kot aku kasi..apa lagi dia....diam seribu bahasa...aku juga kena siapkan kerja orang bawahan..husss..hasss..penat2 kerja..semua kerja kena buat...

OKLAH LA...aku sambung lain kali pula k....

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.