widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Sunday, September 19, 2010

SUASANA RAYA DI KAMPUNG

ROMBONGAN RAYA DI RUMAH KU


Hidangan hari raya pertama di rumah ambo..masa nie mewah satay ayam...masa tu dalam pukul 10 lbh la...lepas sembahyang raya...ini sepupu aku dan saudara aku ..dua2 cikgi..yang baju warna kelabu tu guru besar di kuala krai..yang baju biru guru di serawak..jauh oooo balik raya kat kampung..sambil tu datang bawa bini dia la...masa dia nikah aku x datang..sebab kena kursus...SILAKAN MAKAN SATAY NGA KUTUPAS PALAS YE...

ini pula rombongan dari keluarga sebelah mak ambo..husss...sekali serang , penuh rumah
ambo nga satay2 sekali habis...dahsyat kan...ambo apa lagi...tegok je ramai budak..fuyoooo...duit raya kena cekau dan simpan la dalam poket tebal2..nak kasi duit raya kan....

ini dia saudara mara ambo yang serang tadi..sampai habis semua hidangan kat atas meja..
satay n ketupat dan kuih muih pun ditambah lagi...

ini pula HERO-HERO ANAK BUAH AKU...
sedang kusyuk main game .....setiap raya ambo mesti x lupa bawa game balik ke umah
mak ambo...ini untuk kumpulkan anak buah ambo semua di depan TV..baik diorang bising
kat umah je..kalu tak...berjalan la dia orang..g main kat sungai dekat rumah...umahambo dekat sangat dengan sungai..dia orang nie pantang balik kampung..mesti ada je kerja kat sungai...nak pancing ikan la..nak mandi la...tu pasal aku bawa balik game..bagi dia orang kusyuk depan TV je...


ini rombongan raya yang last bagi makan satay...satay ada sampai kul 12 tgh je..lebih pada tu..tinggal lidi satay je ada...yang lain ada la..kuih-kuih raya..
oklah..aku dah malas nak menaip nie..bye

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.