widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Thursday, September 30, 2010

HAI.....ADA LAGI YANG DEGIL YE

GEORGETOWN - Tidak serik. Itulah perkataan yang paling sesuai diberikan kepada pusat istirahat yang diserbu dua kali dalam tempoh 24 jam di Jalan Burmah yang menyediakan pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing untuk menarik pengunjung.

Ketua Operasi Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman, Cif Inspektor, Badrul Hisham Bakri berkata, 27 wanita warga China dan Vietnam ditahan bersama seorang ibu ayam serta dua pengawal dalam serbuan awal pagi semalam, membabitkan 10 anggota Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman.

“Semua wanita berusia 20-an hingga 30-an itu ditahan setelah didapati menyalahgunakan pas pelawat dan dokumen perjalanan. Siasatan awal mendapati premis itu pernah diserbu polis kerana kesalahan sama, namun dikesan kembali menggunakan khidmat GRO warga asing," katanya ketika di hubungi, semalam.

Menurutnya, pemeriksaan di tempat kejadian mendapati premis itu memasang lampu amaran bagi GRO mengesan kedatangan penguat kuasa. Bagaimanapun, dalam serbuan itu seorang GRO warga China didapati gagal melarikan diri melalui pintu belakang.

“Semua mereka dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) Pulau Pinang untuk siasatan lanjut,” katanya.

Sementara itu, di pusat istirehat yang sama, Jabatan Imigresen Pulau Pinang (JIPP) menahan 24 wanita warga asing yang disyaki bekerja sebagai GRO.

Ketua Bahagian Penguatkuasa JIPP, Abdul Rahman Hassan berkata, sebelum ini pelbagai tindakan serbuan dan operasi dilakukan pihak polis termasuk JIPP dan dianggarkan lebih lima kali ia diserbu.

sumber : sinar harian

DENDA GENG MACAM TU IALAH SEBAB 10 BATANG....
KOMPOM DIA AKAN X BUAT LAGI...SEBAB BUNTUT DIA DAH HANCUR
KENA CUIM PADA ROTAN BESAR TU....
ini semua idea je..bukan betul pun..hehehe

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.