widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Thursday, September 23, 2010

SOKONGAN RAKYAT UNTUK SULTAN KELANTAN



PESEDAK berdiri teguh di belakang Sultan Kelantan
KOTA BHARU – Persatuan Sekretariat Datuk-datuk Luar Kelantan, (PESEDAK), semalam menyatakan sokongan dan taat setia terhadap pemasyhuran Tuanku Muhammad Faris Petra sebagai Sultan Kelantan yang baru.

Timbalan PESEDAK, Datuk Mustopha Ahmed, berkata, pemasyhuran Tuanku Muhammad Faris Petra sebagai Sultan Kelantan yang ke-29 bagi menggantikan ayahandanya Sultan Ismail Petra yang sedang gering itu adalah mengikut perundangan negeri dan sah.

“Persatuan menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada pelantikan ke bawah Duli Yang Amat Mulia Tuanku Muhammad Faris Petra sebagai Sultan Kelantan yang baru.

“Kami sekalian mengharapkan pelantikan ini memberi satu ruang baru untuk memajukan terus negeri Kelantan dan persatuan sentiasa menyokong penuh dan sedia membantu dalam bentuk apa-apa sekali pun,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, fasal 4 penubuhan persatuan tersebut juga bertujuan menyediakan Prasarana Perumahan kos rendah dan meningkatkan infrastruktur sistem teknologi maklumat dan komunikasi, (ICT).

“Kami melakukan penambahan tabung kewangan dengan cara tidak bercanggah dengan undang-undang dan hasilnya akan digunakan untuk melanjutkan, memajukan dan menjalankan aktiviti-aktiviti PESEDAK,” katanya.

Beliau berkata, keahlian persatuannya itu layak disertai semua warganegara Malaysia di dalam dan luar negeri ini yang dianugerahkan gelaran datuk dari luar negeri Kelantan dan luar negara.

“Selain itu, pihak persatuan juga sedia membantu pelajar-pelajar yang ingin menyambung pengajian di luar negara bagi melahirkan lebih banyak ahli-ahli profesional dan usahawan generasi muda,” katanya.

sumber : sinar harian

SOKONGAN RAKYAT YANG AMAT PADU ATAS PERTABALAN
SULTAN KELANTAN YANG KE-5...
RAKYAT AMAT BANGGA ATAS PELANTIKAN SULTAN YANG
BERJIWA RAKYAT...

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.