widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Saturday, September 25, 2010

HILANG KUASA - ISLAM ATAU MELAYU??


JIKA BERLAKU PERPECAHAN
KOTA BHARU – Masyarakat Islam hilang kuasa apabila berlalu perpecahan di kalangan rakyatnya sendiri seperti yang berlaku di negeri pimpinan pembangkang sekarang.

Ketua Penerangan UMNO negeri, Dali Hussin berkata, Kelantan masih kuat dengan pegangan agama Islamnya berikutan 90 peratus penduduknya Islam.

“Kelantan kita kuat tetapi tengok negeri lain perpecahan berlaku, akibat Islam sudah hilang kuasa. Jika pemimpin Islam sendiri gagal mengemudi rakyatnya mengikut Islam sudah pasti perpecahan berlaku.

“Sekarang pemimpin Islam pun cakap menipu. Pasal sumbangan RM4 bilion untuk Kerajaan Negeri mula-mula tidak mengaku, namun apabila gambar pertemuan antaranya (Menteri Besar Kelantan) disiarkan baru rakyat tahu,” katanya dalam ucapan perasmian Program Juara Rakyat peringkat UMNO Pengkalan Chepa di Kuala Besar, semalam.

Menurutnya, apabila pemimpin Pas menipu ketika bercakap masyarakat boleh menerimanya namun jika pemimpin Barisan Nasional yang melakukannya pasti dikutuk hebat.

Ketua UMNO Bahagian Pengkalan Chepa itu berkata, rakyat tengok sendirilah kesannya nanti jika amalan menipu di kalangan pemimpin Pas diteruskan dan penipuan yang berlaku boleh diterima bulat-bulat oleh rakyat.

Katanya, sekarang terdapat 60 peratus rakyat Islam di negara ini tetapi perlu diingatkan 60 peratus ini berpecah kepada pelbagai kelompok dan fahaman berbeza.

“Kuasa 60 peratus itu kian terhakis dan bangsa lain berani mempertikaikan masyarakat Islam seperti apa yang berlaku sekarang.

“Oleh itu BN giat menjalankan pelbagai program dalam usaha supaya rakyat merasai nikmat yang diberikan Kerajaan Persekutuan seperti program Juara Rakyat ini,” katanya.

Dali berkata, berbeza pula dengan Pas yang semakin rancak berceramah dan giat melakukan fitnah semata-mata ingin meraih sokongan rakyat.

Menurutnya, situasi ini tidak memberikan faedah langsung kepada masyarakat kerana ia hanya menyebabkan berlakunya perpecahan di kalangan umat Islam sendiri.

sumber : sinar Harian

AKU PERLUKAN PEMBAHARUAN dan PEMBANGUNAN
tapi aku tidak mahukan malayu dan islam ku hancur semasa pembaharuan & pembangunan itu...
jangan pecahan tali ikat antara melayu dan islam...politik, parti dan peminpin harus
membela dan memberi kekuatan kepada orang melayu dan islam semasa memimpin...
aku sokong kalu ingin membangunan MODAL INSAN kepada semua...
kerana negera kita masih perlukan itu...disebab tiada tunjuk ajar itu membuatkan perpecahan antara malayu sama melayu..antara faktor terbesar perpecahan adalah politik, budaya dan status seseorang...sikap melayu masih lagi tebal dengan perasaan PHD..
suka sangat menjatuhkan antara satu sama lain....
tolonglah semua buang perasaan tersebut, kita perlu bersama dan bersatu untuk terus mempertahankan negara ini dan bangsa ini dan islam ini....ishhh..GERAM NYA

No comments:

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.