widgeo.net

KURSUS KONTRAKTOR MARA 2011

Wednesday, September 29, 2010

ANAK GAYONG KEMALANGAN ATAU DIBUNUH?


KESEDIHAN TIDAK DIJANGKA

KOTA BHARU – Kematian seorang pelajar Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Chembong, Negeri Sembilan menimbulkan kesangsian kepada keluarganya malahan mereka percaya kematian tersebut mempunyai unsur jenayah.

Bapa mangsa, Rosli Mahmud,53, berkata, kematian Muhammad Aizuddin,20, sangat mengelirukan mereka sekeluarga kerana ia terjadi selepas sehari anak keempat daripada enam beradik itu menerima ugutan daripada keluarga kawan perempuannya.

“Sebelum anak saya dimaklumkan terlibat dengan kemalangan di Perhentian Bas Putera, Kuala Lumpur pada pagi kelmarin, sehari sebelum itu ada tiga buah kereta datang ke rumah kami dan memberi ugutan akan mengapa-apakan anak lelaki saya,’’ katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumahnya di Kampung Pangkal Kalong, Kok Lanas, di sini.

Beliau berkata, selepas mendapat ugutan tersebut beliau membuat aduan polis di Balai Polis Kok Lanas sehinggalah mereka sekeluarga dikejutkan tentang kematian Aizuddin pada keesokan paginya.

Menurut kakak Aizuddin, Siti Nurul Idayu, 25, kejadian tersebut berlaku ketika adiknya tiba di perhentian bas tersebut setelah pulang bercuti di rumah mereka di Kelantan.

“Pada pagi itu saya mendapat panggilan telefon daripada keluarga di kampung yang menyatakan adik dibawa ke Hospital Kuala Lumpur kerana terlibat dengan kemalangan,” katanya yang tinggal di Klang, Selangor.

Beliau berkata, apabila sampai di sana, dia mendapati bahagian muka adiknya cedera teruk sehingga sukar untuk dicam tetapi yang mengejutkan ialah bahagian badan adiknya langsung tidak mempunyai calar ataupun luka.

Siti Nurul Idayu berkata, keadaan adiknya itu dilihat seperti bukan terlibat dengan kemalangan pun.

Menurutnya, bedah siasat telah dijalankan dan semua urusan berkaitan dengan perkara tersebut mereka serahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan selanjutnya selepas membuat aduan di Balai Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur.

“Kami sekeluarga berharap pihak polis dapat menjalankan siasatan berhubung kejadian ini dan berharap kebenaran akan berpihak kepada adik saya,’’ katanya.

sumber : sinar harian

Aku baru balik dari rumah kawan nie nie...berita kematian adik kawan aku yang paling tragis....kematian yang paling tidak disangka oleh keluarga dia dan aku sendiri...kawan aku nie guru silat gayong negeri kelantan...aku pun sama la juga..hahaha...
aku lihat dari gambar yang diambil oleh kawan aku terhadap kecederaan adik dia nie x logik bagi aku untuk kemalangan..ini kerana tiada sedikit pun luka di tubuh...hanya luka yang paling dahsyat di kepala dan muka....itu aku x leh terima stetment tu....kawan aku cerita hal tersebut dari awal hingga akhir pasal nie.......aku pun rasa naik GERAM...
ini gara-gara salah faham...ishhhh...ish.......kecederaan yang amat parah...tempurung kepada peceh,mata rosak,mulut peceh,hidung patah...semua bahagian muka yang cedera...koma selama 2 hari....
kejadian ini berlaku di KUALA LUMPUR, stesen bas hentian putra....laluan jalan kuching...kejadian berlaku di sebelah pagi..kul 5 @ 6 pagi....ada saksi nampak kejadian tu...ada juga yang menolong..itu seorang warga banglades..tetapi kena pukul sempai koma juga bangla tu...bangla tu sekarang duduk dalam ICU lagi ...
sambung ceritalagi...adik dia sempat lari selepas dibelasah dengan teruk oleh sekumpulan abang budak perempuan tu dengan menguna BUKU LIMA, BATANG PAIP BESI dan lain-lain.....adik dia lari dari PENJAHAT itu dengan menyeberangi jalan besar...serta ada sebuah kenderaan mengelak dari merempuh adik dia yang ingin menyeberangi jalan dan kenderaan tersebut terbabas dan melanggar penghadang jalan.....sebab itu laporan polis menjadi kes kemalangan bukan kes bunuh atau pukul?
tetapi tuan kenderaan tersebut membuat laporan polis bahawa dia tidak melanggar adik kawan aku sebaliknya dia melihat adik kawan aku dikejar oleh beberapa orang lelaki sebelum dia nyaris melanggar adik kawan aku...itu la stetment kawan aku cerita di sebalik laporan polis tersebut...
Tetepi aku masih tidak puas hati....kemana penjenayah itu...dia lari ke mana?
dia belum kena BUKU DAN LUAS????? sampai bila dia boleh lepas....
tak kan lepas dari undang2....kalu lepas dari undang2..akan juga undang2 lain pula....
ADA UBI ADA BATAS.....ADA HARI BOLEH DIBAL???????????????

Aku betul sedih atas kejadian yang menimpa adik kawan aku ini....
AKU HARAP AGAR KELUARGANYA MENERIMA KETENTUHAN ALLAH....
HARAP TABAH ATAS SEGALA DUGAAN INI.....

sebelum berakhir....aku minta kawan2 di BLOG aku
SEDEKAHKAN AL-FATIHAH
kepada adik kawan aku ini....
semoga rohnya dicicuri rahmat dan diletakan dalam golongan orang2 yang beriman..amin...



1 comment:

BUNGA said...

Takziah untuk keluarganya... Ya Allah.. sedih baca berita mcm ni.. kenapalah ada org tergamak buat mcm ni yer... :(

Name:
Email Address:
Nombor Telefon :
Pertanyaan & Soalan

Get your own free form like this one.